Co to jest link building?

Co to jest link building?

Osoby zaczynające pracę z pozycjonowaniem bardzo często zadają sobie pytanie: co to właściwie jest link building? Do czego to służy? I jak to robić, aby wszystko było w porządku?

Link building – co to właściwie jest?

W tłumaczeniu na język polski jest to po prostu linkowanie – działania mające na celu zwiększenie wartości strony w oczach wyszukiwarki Google, co jednocześnie prowadzi do wyższych miejsc w wynikach wyszukiwania.

Podział linków

Istnieje bardzo wiele możliwości podziału linków, jednak skupię się tutaj konkretnie na dwóch podziałach, mianowicie:

  1. Podział ze względu na umiejscowienie:
  • linki wewnętrzne – prowadzą do innych miejsc w obrębie strony/domeny.
  • linki zewnętrzne – prowadzą do innych stron/domen.
przykład linków wewnętrznych

Menu naszej strony to przykład linków wewnętrznych – po kliknięciu użytkownik przechodzi do podstrony w obrębie tej samej domeny.

  1. Podział ze względu na sposób pozyskiwania:
  • linki naturalne – ich przyrost jest następstwem naturalnego zainteresowania stroną: jeżeli ktoś uzna, iż treści na niej zamieszczone są przydatne, to rozsyła link dalej
  • linki nienaturalne – odnośniki zdobywane najczęściej przy użyciu SWL (Systemu Wymiany Linków), z dodawarek itd.

Od kilku lat wyszukiwarka Google podąża w jednym kierunku – linki naturalne stają się coraz bardziej wartościowe, co w zamyśle ma promować strony zawierające wysokiej jakości content.

White Hat SEO

Pozycjonowanie strony, podczas którego kierujemy się akceptowalnymi przez Google praktykami, nazywamy White Hat SEO. Proszę potraktować to zdanie z przymrużeniem oka, bo Google nie akceptuje żadnych praktyk manipulowania wynikami wyszukiwania, a na tym przecież opiera się pozycjonowanie. Polega to na optymalizacji strony w taki sposób, aby była przyjazna zarówno dla robota wyszukiwarki, jak i dla użytkowników. Treść strony bezwzględnie musi być unikalna, a linki (lub ewentualnie bannery) powinny prowadzić do stron o bardzo podobnej tematyce. Bardzo ważną rzeczą jest również unikanie technologii Flash np. w menu strony, gdyż wyszukiwarka zdecydowanie bardziej lubi linki tekstowe.

Black Hat SEO

Wcześniej pisałem o White Hat SEO, więc przyszedł czas na spojrzenie na drugi biegun – czas na Black Hat SEO, czyli pozycjonowanie wbrew zaleceniom Google. Czym się ono charakteryzuje? Bardzo często zdarzają się splagiatowane treści, ukrywanie linków ze słowem kluczowym (np. pod takim samym kolorem tła), a także zdecydowane nadużywanie słów kluczowych. Problemem będzie także strona napisana w całości w technologii Flash – roboty Google mają problem z jej indeksowaniem.

black i what hat seo

Hasła do zapamiętania na dziś: Black Hat i White Hat. Jeśli gdziekolwiek zobaczysz nawiązanie do białego lub czarnego kapelusza, będziesz wiedział o co chodzi.

Jak więc zdobywać dobre linki?

 I tutaj dochodzimy do najważniejszego punktu. Jak zdobywać dobre linki?

  • Linki z dobrych katalogów stron internetowych (płatnych i darmowych)
  • Linki z darmowych ogłoszeń (najczęściej są to jednak linki nofollow)
  • Linki z komentarzy na blogach (również bardzo często są to linki nofollow)
  • Linki z własnych blogów internetowych
  • Linki z portali społecznościowych
  • Linki z forów internetowych
  • Linki z własnego zaplecza pozycjonerskiego

Jak sami widzicie, o zdobywaniu linków napisałem bardzo ogólnie – ale w samym tym temacie można by zapełnić kilka tomów, i w jednym artykule w temacie ogólnym pt. „Link Building” zmieścić tego nie sposób.

Przeœlij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak Zdobyć 50 Mocnych Linków Które Wypozycjonują Twoją Stronę W 5 Dni?

Niezawodna metoda wynikająca z trzech lat prac nad link buildingiem. Zdradzimy Ci nasz sekret za darmo!
Imię
Nazwisko
Adres e-mail
Nie spamujemy, tylko wysyłamy SEO porady i zniżki na profesjonalny link building :)